lotta68

Alla inlägg under juni 2011

Av Lotta Ståhl - 26 juni 2011 20:57

Årets härliga sommarhögtid är över för denna gången    Vi firade midsommar ute på landet o Kjell o Helena, våra värdar, hade tillsammans med två andra par ordnat en toppendag! Vi började redan på eftermiddagen med att barnen (o några mammor) fick åka på flak efter en traktor o plocka blommor till midsommarstången. Sen kläddes den o det blev dans förstås! Därefter tog lekarna vid o det blev många goa skratt!!

Det hade dukats långbord inne i en av ladorna o där åt vi förstås sen matjesill o nypotatis...o jordgubbar!!

Här är några härliga bilder:

         

Av Lotta Ståhl - 23 juni 2011 20:59

Som man kan frossa i med gott samvete...härligt solmogna jordgubbar!!

Ja det var Lovisa o jag o plockade i eftermiddags i Rydebäck...Det blev 5 liter, jag plockade 4,5 liter o Lovisa resten, ha ha ha! Det var roligare att provsmaka dem eller hoppa över raderna med jordgubbsplantor, typ häcklöpning!

Men några härliga bilder fick vi iallafall   

     


Av Lotta Ståhl - 22 juni 2011 21:30

Ja det är det idag... har nu ikväll träffat mina onsdagsvänner i Bjuv   På tal om Bjuv förresten, någon som varit på Bjuvsfestivalen? Funderar lite på att vara med i år nämligen...Nä, inte som "Findus Miss Ärta" hi hi hi utan med ett stånd o göra reklam för Viktväktarna! Håller på o kollar upp lite nu...

Imorgon är det Stefan o Lovisas sista dag på jobb/dagis innan semester/sommarlov. Blir tufft o sticka till jobb i två veckor när de ligger o sover...

De två veckorna har jag en deal med mig själv, nämligen att cykla till jobb var dag!

Har laddat min Iphone med bra musik, så det ska nog gå som en dans   

Midsommar närmar sig med stormsteg o vi ska i år ut på landet o fira! Håller dock tummarna för att vädret blir bättre!


Av Lotta Ståhl - 19 juni 2011 21:54

Ja denna söndag sammanfattade Lovisa med "det har varit en bra dag idag".....

Vi var först uppe på Sundspärlan i Hbg på "Barnens dag". Ett trevligt evenemang där hon fick åka karusell, hoppa i hoppeborg, rida, rita mm mm   Sen var det avslutning på simskolan o vi var då på Citadellbadet. Lovisa klarade två märken, Baddaren blå o gul! Hon har gjort väldiga framsteg i bassängen under våren o får nu hålla sommarlov för att ta nya tag i höst. Måste också berätta att hon i simläraren Linus haft sin första förälskelse....hi hi hi!

           

och så lite från simskoleavslutningen:

           

Av Lotta Ståhl - 17 juni 2011 11:35

Ja nu har det gått någon dag sedan min Emma gick ut nian. Med två stipendier o toppbetyg så kan man som mamma inte vara annat än stolt!

Jag, mormor o Emelie var i Asmundtorps kyrka o bevittnade det hela o jag hade precis hunnit hämta mig efter hon förärats diplom för "goda kunskaper" (ja, tårarna kom på mig...) Som avslutning skulle de båda niondeklasserna sjunga en sång o de hade övat in R Kellys "Worlds greatest". Ni som kan texten på den inser hur passande den är.... Nåja när de kommit en bit in på sången, alla eleverna sjöng av hjärtats lust o stämningen var hög i kyrkan...ja då klarar min lilla tös inte hålla tårarna tillbaka längre..kolla bilderna här, de talar för sig sjäv!!



Av Lotta Ståhl - 14 juni 2011 22:43

Japp, blev minsann intervjuad idag av en journalist som skriver för Viktväktarnas "tidning". Så v.42 kommer det minsann ett reportage om lilla mig o min konsulentroll i Viktväktarna mm....Spännande   

Imorgon är det dags för ännu en skolavslutning och även denna ett stort steg...Emma slutar nämligen 9an! Hon var på lärarmiddag igår o kände redan då av hur det kommer bli att lämna sin klass som hon gått med i 9 år...Tror bestämt att jag får ta med en näsduk i kyrkan, är ju så himla blödig...


Av Lotta Ståhl - 11 juni 2011 21:45

Ja tänk, redan tidigt i våras började förberedelserna inför den stora dagen... Den sista veckan på jobb pratades det nästan inget annat, vi var ju 4 st som hade blivande studenter   Min lilla student har vekligen festat loss i veckan, precis som det sig bör sista veckan i skolan..Ons-tor var vi dock lite oroliga för vädret... Men när då fredagen äntligen kom så var vädrets makter verkligen med oss! Och vilken dag det blev... Allt stämde till 100%, och vi kunde ta emot vår älskade Emelie som nybakad student, efter 12 års slit i skolan!! Tack alla härliga o glada människor som gratulerade henne o gjorde denna dag så kanonfin! Tror hon (och jag...) kommer bära med sid denna dag för alltid! Här kommer lite foto från dagen:


         


Nu är det bara att ladda om inför nästa stora dag...Emma slutar ju nian på onsdag! Även det en stor händelse i livet!!

Av Lotta Ståhl - 6 juni 2011 08:42

Vaknade imorse redan kvart över sju (trots ledig dag o sovmorgon...) och kunde inte somna om...varmt i sovrummet, ett myggbett som kliade o 1000 tankar i huvudet om vad som ska göras innan Emelies studentdag på fredag   Så det var lika bra o gå upp...tog Bella o kopplet o drog ut på en timmes härlig morgonpromenad istället och sitter här nu i uterummet, nöjd o belåten med en kopp kaffe!

Idag står det tårtbottenbakning på schemat o har lovat Lovisa att vi ska in en runda till Karslundsparken o mata getterna också... ikväll är det VV i svalöv o jag hoppas såklart hinna med en stund i solen också!

Sen ska vi såklart fira vårt land idag...Sveriges nationaldag!

Presentation


Vem är då Lotta68... jo en levnadsglad 4-barnsmamma i sina bästa år! Följ mig o min vardag här...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kategorier

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards