lotta68

Alla inlägg under december 2010

Av Lotta Ståhl - 29 december 2010 08:27

Ja ännu en härlig mellandag avverkades igår...Jag, Lovisa, Emelie o Hampus hade date med Victoria o hennes killar på Karlslundsbadet i Landskrona. D et åktes rutchbana, hoppades, klättrade på klätterväggen (ja inte jag, men Hampus var duktig...) fikades mm mm. Mao en perfekt baddag. När sen det hela avslutades med en sen lunch på Mc Donalds så var barnen supernöjda   

Igårkväll var jag o mina lillsyrror på en underbar julkonsert i Mariakyrkan i Hbg. Där var en duktig flickkör men huvudrollen hade ju mannen nedan:



Vilken röst han har!! Den kommer verkligen till sin rätt med dessa jullåtar i en kyrka. Han sjöng bla "O helga natt" så att man fick ståpäls... Vi tre är givna om han kommer tillbaka nästa år!!



Av Lotta Ståhl - 28 december 2010 08:01

Japp det har vi verkligen här    Lennart o Lina i huset sidan om samlade i söndags ihop ett härligt gäng som drog till Höör av alla ställen!! Ja vad gör man då i Höör om man inte ska på Skånes djurpark?! Jo vi åkte till ett ställe som heter Lucky Bowl, o väl där bestod eftermiddagen av två timmars Go Cart, en god middag o sen drygt en timmes bowling!! Härligt avbräck från all julmat o stillasittande!

Jag har kört Go Cart innan, men det var typ 100 år sedan...men wow så roligt det är!! Det känns som man kommer upp i 110 km/h på raksträckorna, men egentligen är det väl en sisådär 30 km/h, hi hi hi!! Men oj vilken träningsvärk i armarna dagen efter!! Höll väl för hårt i ratten i svängarna   Bowlingen då...jodå den gick hur bra som helst! Slog Stefan två runder av tre!!

Av Lotta Ståhl - 25 december 2010 16:41

Tillbringade julafton hemma hos lillsiss o hennes familj i Tågarp och det var så himla mysigt... Tänk familjen är bara bäst!! Föräldrarna och min syster nr 2 med familj var också där såklart!

Kvällen innan var det julmys hos svärföräldrarna i Hbg med en massa god mat... Kan berätta att min kära svärfar gör världens goaste sillinläggningar o "tomtegröt"   

På julaftonsmorgon hade tomten varit o ätit upp gröten som Lovisa satt ut, samt tagit med teckningen hon ritat till honom...Och lyckan var stor när han i gengäld lagt en julklapp till henne, hi hi hi!!

Nu fortsätter juldagarna med en lugn dag hemma idag o imorgon är det en massa aktiviteter med grannarna!

Här en härlig bild från julafton på alla kusinerna o tomten:


Av Lotta Ståhl - 18 december 2010 23:08

Ja denna sjunger Lovisa på klingande tyska, hi hi! De har en tysk flicka på hennes avd.på dagis så de lärde sig den till lucia    Och vår tannenbaum här hemma är nu färdigklädd o grann! Har också fixat de sista julklapparna idag..

Började morgonen med min härliga VV klass i Landskrona. 34 st medlemmar veckan innan jul! fantastiskt!

Var igår på Wallmans i Hbg med jobb o det var såklart kanon...temat var ju schlager o då kan det inte bli tråkigt!!

Bjuder här på en bild när en stolt Lovisa sätter stjärnan i toppen på vår gran:


  


Av Lotta Ståhl - 15 december 2010 21:29

Ja oj vad dagarna springer iväg! Eftersom jag för tillfället sitter på två stolar på jobb så går dagarna i ett huj där. Tänkte sammanfatta senaste veckan med lite bilder, en vecka som gått i julens tecken:


   
 Vackraste    Lussemorgon på dagis     Lovisas o hennes gran

                   lucian! 

  

Inför Emelies luciafest

Av Lotta Ståhl - 11 december 2010 17:55

Ja tänk vad tiden springer iväg! Snart halvvägs in i december!

Har haft en j-la vecka på jobb rent ut sagt, men som tur är så har man ljusglimtar som får en att leva upp! En av dem var konserten "Stjärnklart" som jag o mannen var på i torsdags. En vänlig leverantör brukar varje år bjuda o kolla vilka artister som var med i år, så förstår ni att det var en kanonkväll:



Sen hade man ju födelsedag igår o blev så firad så    Smycken, parfym, en snygg tröja, klocka, blommor, vin, cd mm mm...Så jag är helnöjd!

Nu laddar vi för lussefest här hemma! Ska fira familjens Lucia så huset blir fullt med ungdomar om några timmar o vi "gamle" ska vara med, hi hi! Tur man kan dra sig tillbaka till övervåningen om det blir för tufft...jag menar nu är man ju 42 år o allt!



Av Lotta Ståhl - 4 december 2010 22:36

Ja idag var det dags för årets andra julbord! Var medbjuden av Stefans jobb ner till Malmö o Big Bowl där vi först bowlade i två timmar o sen åt ett härligt julbord    Skoj att träffa hans arbetskamrater som man hört talas om men aldrig träffat...blev duktigt impad av en arbetskamrats fru som på drygt ett år gått ner 50 kg! Wow...

Veckan har annars rullat på...kämpat mig igenom 3 inventeringar i mina VV klasser, men nu är det gjort   

De första julklapparna är inhandlade o nu laddas det inför nästa helg...min födelsedag på fredag o en utlovad "firarfest" för Emelie på lördag. Lovade det i ett svagt ögonblick om hon blev vald till Lucia o det har varken hon eller hennes kompisar glömt, så nästa helg blir det PARTY   

Presentation


Vem är då Lotta68... jo en levnadsglad 4-barnsmamma i sina bästa år! Följ mig o min vardag här...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kategorier

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards