lotta68

Alla inlägg under november 2010

Av Lotta Ståhl - 30 november 2010 22:22


Här är hon...den vackraste Lucian man kan tänka sig!!

Så stolt över min tös som idag blev vald till Landskrona Lucia 2010   


  

Av Lotta Ståhl - 28 november 2010 20:12

Åh ja vilken mysig helg det varit    Julpynt, pulkaåkning, första advent, julskyltning, presentation av Luciakandidaterna (där förstås min Emelie var sötast) mm mm... Och allt inramat av den härliga vintern med snö!! Brukar inte gilla snö o kyla, men som det är nu är helt ok!! Kan bero på att det höjer julstämningen!

Här kommer lite foto från helgen:


                   

Av Lotta Ståhl - 26 november 2010 21:25

Ja inte samtidigt förstås...eller jo faktiskt!

Stefan o jag var igårkväll nere i Malmö på Nöjesteatern o såg "Spamalot". En härlig version av Monthy Pythons tokigheter...inte riktigt min humor, men detta var helt ok! Johan Glans är ju bara så bra   

Och samtidigt var lussebaket i full gång här hemma. Emelie o Lovisa var så flitiga o när vi kom hem möttes vi av en ljuvlig doft i hela huset o fick provsmaka fortfarande lite ljumma lussekatter! Mmmmm så goda! Lovisa satte en liten egen prägel på sina... Tror visst det ska vara två sniglar o en ödla, hi hi!

    

Av Lotta Ståhl - 23 november 2010 22:41

Har ikväll varit väldigt flitig i en liten timmerstuga i Vallåkra... Vad gör man där, undrar ni kanske?! Jo jag o några vänner från jobb har ikväll stöpt ljus på löpande band   Det är andra året i rad vi gör detta tillsammans o vi har haft en himla trevlig stund! Tror jag låter bilderna tala för sig själv :


      


OCH RESULTATET (plus lite till):


  

Av Lotta Ståhl - 21 november 2010 20:20

Uj uj uj... det där med levande ljus är verkligen farligt!!

Vi satt vid köksbordet o pratade nu ikväll, barnen o jag. Plötsligt skriker Emma "Emelie det brinner i din tröja!!!"

Emelie satt med ryggen mot fönstret o där i fönsterkarmen stod ett tänt ljus...hon lutade sig för nära o huvan bak på ryggen tog fyr!! Och denna mamman var väl uppe på två röda sekunder, fick bort henne därifrån o kvävde elden snabbt som bara den med resten av luvan o mina bara händer... Nä fick inga "brännskador" men hjärtat slog som bara det!!

Och sen kom alla tankar...tänk om det tagit fyr i håret (hon hade det uppsatt som tur var), tänk om Emma inte sett det så tidigt osv osv!

Så R E S P E K T för tända ljus mina vänner så slipper ni:   

Av Lotta Ståhl - 20 november 2010 21:26

   Ja idag var jag verkligen inget bra föredöme för min VV medlemmar...

Höll som vanligt lektion imorse med 34 härliga medlemmar i Landskrona och idag var Stefan med som kassör o skötte det lysande    Lovisa o Hampus var också med för vi skulle sen vidare till Väla.

Så efter ha stått o pratat om vad man kan tänka på när man "äter ute" beger vi oss iväg till Väla...Efter vi gjort våra ärenden där, var vi fikasugna o köpte fika med oss hem. O kolla nedan vad jag bara inte kunde motstå!! En stor, smarrig saffrans-snäcka (tror jag de kallade det). Åhhhh vad god den var med en kopp kaffe till! Och med ljus tända blev det dessutom en förkänsla av julen   

Måste också visa Lovisas fikaval...en jätte chokladbulle!! (ja ja negerbulle då...)


           

Av Lotta Ståhl - 19 november 2010 22:47

Oj oj oj såg precis att det är snart en månad sedan jag skrev sist..Kan ju då börja med att berätta att Emelie blev utvald att tävla om att bli Landskrona Lucia o har du inte röstat än så går in på http://dev.lokaltidningen.se/landskrona/lucia10/ och rösta på henne! Nr 1 Emelie Möller     På tal om den tjejen så fick hon sitt körkort igår! Hurra vilken duktig tös!!

Vill här nedan visa två nytagna foto på mina vackra döttrar..förstå att man är en stolt mamma!

Presentation


Vem är då Lotta68... jo en levnadsglad 4-barnsmamma i sina bästa år! Följ mig o min vardag här...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kategorier

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards