lotta68

Alla inlägg under maj 2011

Av Lotta Ståhl - 26 maj 2011 18:52

Är visst över en vecka sedan jag skrev senast   

Har hänt en hel del sen sist också.... Emma har fått sitt första sommarjobb, 3 veckor på förskolan i Asmundtorp, sk feriepraktik! Lovisa är överlycklig att storasyster ska vara "fröken" på hennes dagis...även om Emma helst ska vara på en annan avdelning än Lovisas. Själv var jag i fredags o träffade mina ViktVäktarkollegor på möte/utbildning i Hässleholm. Alltid lika inspirerande o peppande!

På tal om VV så har Emelie varit på steg 1 kurs för att bli konsulent...går i  mammas fotspår o kommer bla ha klasser i Hbg.

Helgen som gick var vi också o köpte familjens sommarpresent, nämligen:

 

Så efter Emelies studentdag är över ska det börja grävas i trädgården...några frivilliga som vill hjälpa till?!

Av Lotta Ståhl - 18 maj 2011 06:52

Igår fick mina stora tjejer utnyttja sin "påskpresent". Emma önskade i år något annat i sitt påskägg än godis, så i hennes o Emelies ägg låg ett presentkort på en hot stone massage!

Vi var nere i Svedala hos Lotte, vår duktiga massör på jobb och hon tog där hand om dem i 45 min. Vet själv hur underbart skönt det är, så jag tror bestämt de var nöjda   

Ikväll är det dags att träffa mina härliga medlemmar i Bjuv igen... lika roligt var vecka att köra dit! Är så himla glad att jag hittat ett "x-traknäck" som ger mig så mycket...love it!

Av Lotta Ståhl - 14 maj 2011 22:20

Ja en mysig dag på Väla har jag idag haft med mina goa döttrar    Emma hittade efter mycket om o men en jättefin skolavslutningsklänning o vi hittade en somrig klänning till Lovisa också. Hon skulle såklart ha ett par skor till o är någon förvånad när hon valde dessa:

 ett par ballerinaskor i silver....

Jag fick också, med Emelies hjälp, köpt en 20-årspresent till "svärsonen". Tror o hoppas han kommer gilla den.

Nu sitter vi o ännu en gång håller tummarna för vår nordvästskåning, dvs duktiga Eric Saade! Hoppas han blir "Popular" i hela Europa    

Av Lotta Ståhl - 12 maj 2011 21:48

Sitter o tittat på semifinalen till Schlagerfinalen på lördag o jisses vilket mög, rent ut sagt! Vår egen charmknutte Eric Saade är ju ljusår före resten av startfältet! Vilket kanonframträdande han gjorde...måste bli en finalplats av det!!

Attans också att inte Bois kunde klå HIF ikväll...

Fredag imorgon o ska bli så skönt med helg    Är dock gräsänka i helgen eftersom mannen min ska på en helgtur till England...Men jag har såklart huset fullt av härliga ungar som håller mig sällskap, hi hi!

Av Lotta Ståhl - 11 maj 2011 21:49


Snyyyyyyggt!! Fotona är från två helt olika tillfällen, men temat är detsamma! Emma o hennes klass hade idag spexfoto eftersom de ju går ut 9:an, och mitt foto är från min o syrrornas 80-talstjejmiddag tidigare i vår...Visst är vi lika?! Skillnaden är dock att jag upplevt detta i verkligheten, det har ju inte min lilla kicka, hi hi hi!


Emma Möller     















Av Lotta Ståhl - 8 maj 2011 21:54

Efter ett antal läkar- och sjukgymnastbesök fick vi till slute ett namn på Emmas "andnöd", nämligen Vocal cord dysfunction    Om vi skruvar tillbaka klockan så har min älskade fotbollstös vid 3 tillfällen fått andnöd när hon spelat match...efter ha kollat hjärtat och ev. anstängningsastma, så fick vi till sist svar hos barnläkaren i Landskrona. Hon använder helt enkelt sina stämband fel, vilket gör att de kommer i ett kramptillstånd o täpper till så att hon inte får luft...detta är vanligt bland ungdomar, främst tjejer, som har höga ambitioner i båda skolan o sin idrott = Emma i ett nötskal.

Inget man kan göra något åt, mer än att lära sig slappna av när det väl händer..och bara vetskapen av vad det är brukar hjälpa! Så låt oss hoppas att det stämmer på Emma också!

I helgen har vi för övrigt gottat oss i det fina vädret...hade en mysig kväll med grannarna igår, med mycket vin o "skitsnack" hi hi! På tal om vin provsmakade vi ett vitt sådant som vi ska bjuda på, på Emelies student. Ett chilenskt sådant som var sååå gott! 

Av Lotta Ståhl - 3 maj 2011 22:24

Har idag varit hos Karin i Tågarp o fått gjort vid mina naglar. Kolla så snygga de blev med lite guldstänk:

   Vill också tacka lilla mamsen som bakat över 100 bullar till Emelies student! Jag provsmakade en nyss o de åkte snabbt in i frysen...ja annars hade många försvunnit ner i min mage istället! Så goda

Av Lotta Ståhl - 1 maj 2011 22:28

Ja helgen har sprungit iväg o efter en härlig fredageftermiddag o lördag i solstolen, så kom då regnet idag... Usch så kallt det blir med en gång! Hade tänk ta emot mina gäster till kvällens "homeparty" i uterummet, men fick snabbt flytta in.

Ja söndagskvällen tillbringade jag här hemma med inbjudna väninnor o vi var alla nyfikna på vad Linn från "Living and Room" hade att erbjuda... hon dukade upp ett spännande bord med en massa fina inredningsdetaljer såsom ljusstakar, plädar, kuddar, tavlor mm mm. Hade bakat en paj med nyskördade rabarber som jag bjöd mina gäster på, så med andra ord en riktig höjdarkväll   

Vill också skänka en tanke till min faster Siv, som tyvärr lämnade oss i fredags   

Presentation


Vem är då Lotta68... jo en levnadsglad 4-barnsmamma i sina bästa år! Följ mig o min vardag här...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kategorier

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards