lotta68

Alla inlägg under december 2009

Av Lotta Ståhl - 31 december 2009 09:46

Vill passa på innan jag sätter igång med allt som ska fixas till vår nyårsfest ikväll att önska er alla:   GOTT NYTT ÅR!



Nu ska här dukas, lagas mat o fixas välkomstdrinkar... ja ja så småningom iallafall. Hoppas ni alla får en härlig nyårsafton! Vi firar vår med grannarna och ett kompispar till från Rydebäck! Ska bli livat...Lovisa har redan frågat när vi ska smälla raketer   lite skräckblandad förtjusning från hennes sida.. Ha en bra kväll alla o kram på er!!

Av Lotta Ståhl - 31 december 2009 00:15

.... och det är nu år 2009 års sista dag... Var har detta året blivit av?!

Idag har jag, Lovisa o Hampus haft några mysiga timmar på Busfabriken tillsammans med grannarna, Carina o hennes pågar Ludvig o Anton. Härlig o se hur aktiva ungarna är i hela tre timmar...bara en kort paus för fika. Önskar man själv hade samma ork   

Har nu varit hos väninnan Anita o haft en mysig paj- och vinkväll med en massa skitsnack därtill, hi hi hi!

Ska nu hoppa i bingen o ladda inför vårt nyårsfirande imorgon! Natti natti...

Av Lotta Ståhl - 29 december 2009 15:12

Ja idag beställde jag en julklapp till mig själv! Fick ett "pocketogram" av Viktväktarna i julklapp o då går man in på en sida på nätet o beställer helt enkelt en pocketbok   

Var inte lätt att välja men det blev boken nedan:

http://familjen-persson.se/bilder/omslag/2008/0056.jpg


"Sommardöden" av en författare som heter Mons (ja det stavas så...) Kallentoft. Någon som har läst denna eller något annat av honom? Ska skaffa mig boken "Midvinterblod" också för det är visst första boken och min julklapp, andra boken...

Mmmmm härligt att ha helt nya böcker att se fram emot!!


Av Lotta Ståhl - 28 december 2009 21:36

Har idag haft en mysig dag hemmavid med 3/4 delar av barnaskaran... Emelie var barnvakt till sina små kusiner från Stockholm o kom först hit ikväll. Har fått undan lite tvätt, gjort räkningarna, fikat o lekt med Lovisas julklappar. Gissa om hon spöar sin mamma på "Spöket-Laban-memory"...

Ikväll var jag också i Svalöv o träffade mina medlemmar i Viktväktarna. Och det bästa...jag hade minsann själv GÅTT NER 0,2 kg under julveckan!    

Måste ju också nämna Emelie som är så målmedveten med sin viktminskning o nu gått ner 6 kg! Det är studentbalen med Oliver som hägrar tror jag... Bra jobbat gumman!

Av Lotta Ståhl - 27 december 2009 21:47

Ja jag är faktiskt en av de "idioterna" som ger sig ut på mellandagsrea.... Åkte idag till Center Syd med Emma o min goa väninna o granne, Carina. Hade en mysig eftermiddag o det blev minsann en del fynd också    Det mesta var förstås till Lovisa men hittade faktisk två klänningar i storsskjortmodell (förstår ni hur jag menar då??) till mig själv på:

http://www.gallerianpitea.se/imgstore/MQ.bmp


Var sen på ett svettigt gympapass på Friskis så nu kan man slappa i soffan med gott samvete, hi, hi, hi!

Av Lotta Ståhl - 26 december 2009 17:25

Ja årets julklapp i vår familj var mobiltelefon... Både jag, Emelie, Emma o Hampus är fullt upptagna med att "lära oss" alla nya grejor på våra Sony Ericsson W595   ja, ja de lär mig iallafall...sören vad ungar kan mycket om såna här grejor! Tror jar har frågat Hampus minst 4 ggr om både det ena o det andra... Och han har stenkoll!

Vi fick ett kanon "familjeerbjudande" på 3, så nu ska vi förhoppningsvis kapa våra månadskostnader på mobiltelefoner.

Här är en bild på min nya telefon, tjusig va?! Emma o jag har likadan, Emelie en rosa och Hampus en svart...


http://hejhhe.blogg.se/images/2009/b171542_26516610.jpg

Av Lotta Ståhl - 25 december 2009 22:36

Jaha då var årets julklappsskörd utdelad... som vanligt sjukt mycket julklappar till barnen    och jag tror de var väldigt nöjda! Själv hade jag också varit snäll minsann. Fick parfym av min darling o en varm o gosig kofta av mina goa ungar.

Funderar på om jag ska ge mig ut på mellandagsrea imorgon?! Har några presentkort som kanske kan användas... Men men det blir isåfall att förbereda sig på att man inte är ensam precis   

Av Lotta Ståhl - 24 december 2009 14:33

http://www.jul-i-sverige.se/image/2a.jpg


Önskar alla mina läsare en riktigt God Jul!

Ha en mysig eftermiddag o kväll med nära o kära och hoppas jultomten kommer till er med mååånga julklappar   

Ovido - Quiz & Flashcards