lotta68

Alla inlägg under augusti 2010

Av Lotta Ståhl - 29 augusti 2010 21:03

Vad får man om man går ihopa några grannar, bjuder in några till o gör knyte av det hela?! Jo en hejdundrande KRÄFTSKIVA    Vi samlades i vårt uterum, laddade Spotify med goa låtar, vars ett sånghäfte vid tallriken en massa god mat o dricka därtill, sen blev det en kanonkväll! Ja kolla själv bilderna nedan:

                  

Av Lotta Ståhl - 27 augusti 2010 23:30

  Wiho nu har jag lagt upp min första spellista på Spotify!! 4 timmars musik som bara kan rulla på! Kanon till kräftskivan imorgon. Allt från gamla 80-talsgodingar till min absoluta favvis för tillfället:


Förresten...visst har jag fått en fin header! Min duktiga Emelie som fixat till "mamsen"


Av Lotta Ståhl - 26 augusti 2010 21:21

Ja idag hittade vi faktiskt den första julklappen    Köpte den dock inte...kommer med all säkerhet finnas kvar fram till jul! Vi var nämligen o besökte det för dagen nyöppnade COOPvaruhuset i Landskrona och där stod den : en lila 16 tums cykel med blommor på både ram o sadel! Lovisa lärde sig ju cykla utan stödhjul i våras och när hon idag hoppade upp på den o sken som en    så bara nickade jag o Stefan till varandra... Japp Lovisas julklapp är i hamn! 

Av Lotta Ståhl - 24 augusti 2010 22:39

Har länge varit sugen på att testa, men aldrig fått till det riktigt     Men ikväll var det dags!! Var hembjuden till lillsyrran med instruktioner att vara "ledigt klädd" och var var det då som väntade där??? Jo ZUMBAAAAAAA!! Vilken härlig motionsform o så roligt vi hade där framför tvn mina lillsyrror o jag. Tack för många goa skratt o kommentarer Linda o Victoria.... let´s Zumba   

Av Lotta Ståhl - 21 augusti 2010 22:28

Visst är det härligt att se när det växer o gror i ens trädgård   Lovisa fick en del fröpåsar tidigare i somras o hon o pappa planterade nere vid hennes lekstuga. Idag satte vi en del av sådden i vas:

  

Sen har vi ju vårt underbara persikoträd! Det "dumma" är dock att där kommer så många persikor så att trädet orkar inte hålla uppe frukten, grenarna bryts helt enkelt    Titta här så många persikor som satt på de brutna grenarna...kommer de att mogna ändå, månntro?

  


Av Lotta Ståhl - 20 augusti 2010 22:28

Ja på kvällens meny serverades det som troligtvis serveras i vartannat svenskt hem en fredagskväll (i alla fall i barnfamiljernas hem)


Önskar alla en trevlig helg!!

Av Lotta Ståhl - 19 augusti 2010 22:39

Funderar på denna härligt röda...vad tycks?.

Av Lotta Ståhl - 18 augusti 2010 22:31

Ja så kan man väl säga om denna dag... körde imorse en nervös Emma till Hbg för hon skulle skriva prov för EU-moppekort. Efter en nervös väntan kom hon ut o berättade att hon missat med 1 fel för mycket...    Men hon var snabb att ringa körskolan, så om 2 veckor är det på det igen!!

Desto trevligare var det under kvällen då jag träffade en fd arbetskamrat på en fika. Vi hade inte träffats på ca 8 år i hade såååå mycket att prata om!! Hoppas nu kunna hålla tightare kontakt...för så långt är det ju inte mellan A-torp o Svedala!

Presentation


Vem är då Lotta68... jo en levnadsglad 4-barnsmamma i sina bästa år! Följ mig o min vardag här...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kategorier

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards