lotta68

Alla inlägg under januari 2010

Av Lotta Ståhl - 31 januari 2010 21:55

Helgen börjar gå mot sitt slut och vår kan man väl sammanfatta med ett ord: 

   KALAS    

Lovisa i första hand, och Stefan lite i skymundan, har firats denna helg. "Vuxenkalas" igår för dem båda och sen hade Lovisa idag sitt första barnkalas...

Här är lite bilder från en intensiv, kalasande helg!

     

   

Av Lotta Ståhl - 29 januari 2010 22:24

Hmmmm...har ikväll bakat två tårtbottnar till kalaset för Lovisa o Stefan imorgon    Det är en marängbotten och den första blev jättefin, medans den andra aldrig ville bli "fast" när jag vispade den...Nåja, gräddade den i en form istället så får vi ju se hur det blir. I värsta fall får jag snabbt svänga ihop en tredje imorgon, Men resultatet när de är färdiga ska se ut såhär:

http://www.ica.se/img_archive/receptbilder/safrransmarang_B1208.jpg

Ser väl mumsigt ut...

Av Lotta Ståhl - 28 januari 2010 22:13

Ja idag var Lovisa tillbaka på gympan hos GF Idrott och idag var det inga ledsamheter. Hon sprang glatt in bland alla andra barn, trots att hon inte känner någon där och var sen med hela lektionen. Min lilla tuffing   

Har idag varit o handlat lite presenter till henne...tänk hon blir 4 år på måndag!


http://www.lindex.com/Archive/ProductImages/S0000006299258_F_W22_20091207172627.jpghttp://www.lindex.com/Archive/ProductImages/S0000006308974_F_W22_20100115154055.jpg

Detta set, en vårjacka + mössa, två DVDfilmer (Lilla sjöjungfrun o Mamma Mu) och en box med småböcker om Blixten Mcqueen (stavas det så??) Blir säkert uppskattat!


Av Lotta Ståhl - 27 januari 2010 21:05

http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.1815505!slot100slotWide75ArticleFull/3447786819.jpg 

Ja så kom det ännu mer av det där vita från himlen... Suck! Denna gången orsakade det dessutom att min premiär som viktväktarkonsulent på en företagskurs (Höganäs kommun) fick skjutas fram en vecka.... Och jag som var så laddad   

Längtar till våren o värmen!


Till något roligare...när vi satt och åt middag idag räknar Lovisa upp hela alfabetet   "Det är precis som i min sång" säger hon sen och är så stolt!! Och mycket riktigt, jag har en tid nu sjungit en alfabetssång med henne och på så sätt har hon alltså lärt sig alfabetet! Häftigt....

Av Lotta Ståhl - 26 januari 2010 09:41

Ja fick minsann besök från utbildningsavdelningen under min Viktväktarklass igår... De kommer ut då och då när man är ny konsulent för att ge feedback och råd o tips...Satt och pratade efteråt och hon var så positiv både till mig som konsulent och hur vi hade "möblerat" lektionssalen   Så nu kan jag fortsätta med gott samvete!!

Var förresten åtta st nya som skrev in sig igår.......Så skoj!! 

Av Lotta Ståhl - 24 januari 2010 18:52

Ja idag har det varit en sån där lugn, mysig söndag med ingenting inbokat eller bestämt...bara ta dagen som den kommer. Visst är det skönt med sådana dagar då o då   Har städat, läst på inför min VV klass imorgon, varit ute med Bella i den kalla vinterkylan och nu ska snart Lovisa i badet... Tjingeling!


Av Lotta Ståhl - 23 januari 2010 16:37

Eftersom Emelie gett sig iväg till Österrike fick Emma idag hoppa in som kassör på min Viktväktarklass i Landskrona... hon hade fullt upp med 35 medlemmar, men skötte det hel med bravur! Bra jobbat, gumman   

Ikväll ska vi hem till mina föräldrar på en god middag....mysigt att bli lite "ompysslad" av mor o far då och då...

Av Lotta Ståhl - 22 januari 2010 21:09

Måste bara lägga in lite bilder på mina underbara döttrar    förstår ni att man är en stolt mamma...  

 

     

Ovido - Quiz & Flashcards