lotta68

Alla inlägg under september 2010

Av Lotta Ståhl - 30 september 2010 21:49

Ja minsann tycker dagarna går i 190... Hade igår för sista gången min företagsklass på Höganäs kommun o fick en stor kram av en av mina medlemmar som sedan i våras då hon kom på första klassen gått ner 27 kg! Vilken lycka   På tal om lycka så är jag precis hemkommen från Emelie o Emmas sista seriematch för året..vinst med 8-1 mot Åstorp! Åh vad de är duktiga, mina töser. Nu en nervös väntan på om det blir serieseger eller ej...väntar på några andra resultat   

Imorgon fredag, sååå skönt!!

Av Lotta Ståhl - 25 september 2010 20:16

Var igår o besökte Hbgs nya IKEAvaruhus...Emelie skulle handla till sitt rum hos pappa, som hon gjort om. Ok, tänkte jag, kan hänga medför att kolla in varuhuset iallafall, ska ju inte ha något ändå! Jovisst...hur många lyckas komma ut från IKEA utan att handla något?! Summan slutade på drygt 700 kr    Nytt duschdraperi, gardinstänger, badlakan, glas, teskedar osv osv...och så värmeljus förstås!

Ja ja mysigt hade vi det iallafall   

Av Lotta Ståhl - 22 september 2010 21:18

Ja det hade vi minsann, lillmyran o jag    Febern är som bortblåst o imorgon blir det dagis igen. De ska fotas imorgon så efter hon badat talade hon bestämt om för mig att jag skulle fläta hennes hår i 4 flätor så att det blir vågigt till imorgon....Suck, var har hon lärt sig det...så är det när man kollar in sina äldre systrar    

Nåja nedan bilder på resultatet av vår stund i köket! Vi stoppade några av dem i en påse o körde in o bjöd på mormor o morfar också!


    

Av Lotta Ståhl - 22 september 2010 09:06

Ja idag blir det en lugn hemmadag med Lovisa...hon är dock betydligt piggare idag efter en febertopp i måndags. Får väl se vad vi hittar på under dagen. Har en nyavfrostad frys, så det blir kanske att fylla på den med något hembakat  Här är en bild på sjuklingen som nyss fått i sig lite frukost o är helt inne i "Nalle Puh" på tvn...


  



Av Lotta Ståhl - 19 september 2010 21:01

Ja sitter nu o kollar valvakan o har precis mumsat på ost o kex med lite te till det    Ser ut att bli jämnt in på mållinjen o att SD verkligen tar sig in i riksdagen... Hur ska man tolka det?!

Var o röstade i förmiddags o Lovisa ville gärna vara med...så vad fick hon göra?! Jo hon slickade på klisterremsan på mina kuvert o klistrade sen igen dem! Kanon med sån hjälp, hi hi hi! Hade också med oss förstgångsröstaren i familjen o hon visste exakt vad hon skulle rösta på.

Ja ja imorgon (eller sent i natt) får vi se hur de närmaste 4 åren i Sverige ska styras.

Av Lotta Ståhl - 18 september 2010 21:21

Ja idag kändes det absolut så på min ViktVäktarklass i Landskrona    Att få hjälpa människor att nå sitt mål att gå ner i vikt si o så många kilo o sen dela deras glädje när de når det....det känns så gott! Förra veckan hade jag två st som blev "guldmedlemmar", den ena hade gått ner 15 kg o den andra 18 kg...Idag var det dags igen. En av mina medlemmar nådde idag ända fram till sitt mål o när jag bad henne summera sin viktminskningsresa började hon med att tacka mig o överlämnade sen en fin blomma!! Åh vad härligt det kändes   

Kolla här så fin blomma som överräcktes:

  

Av Lotta Ståhl - 17 september 2010 20:49

Ja denna veckan har minsann varit intensiv på jobbfronten    Men jag gillar det så jag ska inte klaga! En av mina kollegor har varit på välbehövlig semester så jag har suttit på "två stolar", i måndags var det min VV klass i Svalöv, idag har jag varit på utbildning/möte med VV i Hässleholm och ons-tors var jag på ett givande seminarie i Stockholm. Boliden samlade 33 st av sina kvinnor o temat var "Women at work". Vi hade 2 roliga, intressanta o givande dagar tillsammans o allt var på engelska! Alltid nyttigt att öva på den... Alltsammans hölls på Johannesbergs Slott, beläget ca 20 min från Arlanda. Kolla nedan så tjusigt vi bodde... 

  Se hela bilden

Av Lotta Ståhl - 11 september 2010 23:26

Lovisa har fått överta storasyrrans kamera och fotar hej vilt   Det är ju fördelen med dagens kameror, man trycker in det lilla chipet i datorn o väljer sen själv vilka foto man ska behålla...Här kommer ett galleri över hennes senaste fotosession, en blivande mästerfotograf, hi hi ?!


                        

Presentation


Vem är då Lotta68... jo en levnadsglad 4-barnsmamma i sina bästa år! Följ mig o min vardag här...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kategorier

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards